כאבי גב • טיפול, מניעה וכמה תרגילים // שרי צלניקר

    שרי צלניקר 4 Comment on כאבי גב • טיפול, מניעה וכמה תרגילים // שרי צלניקר
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עמוד השדרה הוא מערכת דינמית שתפקידה לנוע. עמוד השדרה מאפשר יציבות ונותן לנו אפשרות לנוע לכיוונים שונים. כשאנו הולכים זקוף ומיישרים את עמוד השדרה איננו מפעילים אך ורק את שרירי הגב אלא גם את שרירי הבטן ושרירי זוקפי הגב העוברים לאורך עמוד השדרה.

    לכן, כשעומדים ומכווצים את שרירי הבטן מרגישים שהגב נוקשה וזקוף. עמוד השדרה הוא מערכת מדהימה שבורא העולם יצר ותכנן, חלק מתפקודי עמוד השדרה הן לשמור עלינו זקופים ושלא ניפול לקרקע על כל התכופפות או הליכה. לתמך ישירות בראש, בכתפיים ובחזה. לחבר את פלג גוף עליון עם פלג גוף תחתון.

    בנוסף, בזכות הגמישות שלו אנו יכולים להתכופף ולהסתובב ולבצע מספר פעולות בו זמנית. הוא גם מגן על שורשי העצבים וכל חוליה וחוליה בעמוד השדרה מייצרת כדוריות דם אדומות במח העצם.

    לטורים הקודמים לחצו כאן

    לשרירים בגוף יש תפקיד הכרחי. ככל שהשריר חזק יותר כך הוא תומך טוב יותר. גם שרירים שמרוחקים מעמוד השדרה יכולים להשפיע על היציבות, כך שרירי הבטן חיוניים להחזקת עמוד השדרה למרות שאינם קרובים אליו.

    אנשים רבים מאד סובלים מכאבי גב והסיבות לכך רבות ומגוונות אביא להלן חלק מהן:

    פלטפוס- מבנה של כף רגל שטוחה, כאשר הקשת מסיטה את הקרסול פנימה כי היא "נופלת" וגורמת שהגוף לא יכול לספוג זעזועים.

    חוסר שויון באורך הרגליים- נגרם פעמים רבות אם לדוג' שרירי הרגליים מכווצים בצד אחד של הגוף
    תנועות לא נכונות או תנועה חדה ופתאומית.

    כאב גב עלול להיות גם רגשי. נקודות מסוימות בגב עלולות לעורר כאב וזכרונות חבויים או משהו שרובץ וגורם למעמסה וכאב.

    רבים מהאנשים הסובלים מכאבי גב יכולים להתרפא ע"י פעילות גופנית נכונה וכן ניתן למנוע את כאבי הגב על ידי הקפדה שכל פעילות שאנו עושים במשך היום תעשה בצורה נכונה. לדוגמא: ישיבה- הניחו את כפות הרגליים במלואן על הרצפה, הברכיים כפופות בזווית של 90 מעלות. כאשר יושבים ישיבה ממושכת יש לקחת הפסקות קצרות כל שעה בערך בהם יש לקום מהכסא ולנוע. עמידה- חשוב להקפיד על עמידה זקופה לאסוף בטן ולהישיר מבט קדימה סנטר מורם.

    פלג גוף עליון רפוי ונטול מתח הקפידו על שחרור הכתפיים והרפיית הפנים. הליכה- יש לכווץ את שרירי הבטן ושרירי העכוז, היד הנגדית לרגל המתקדמת מובאת לאחור הידיים זזות בתיאום עם הרגליים,
    יש להניח את כל כף הרגל על הרצפה. שכיבה- על הצד מומלץ ביותר. שכיבה על הבטן מזיקה לגב כיון שגורמת לעומס. שכיבה על הגב בעדיפות נמוכה ויש לשים כרית מתחת לגב התחתון.

    מבחן יציבה:
    היצמדו לקיר ללא פנאלים עד שהעקבים נצמדים לפנלים נשמו עמוק והרפו את הגוף. נועו 2 צעדים קדימה ועמדו בפישוק קל. אם הגוף משמר את היציבה מן הסתם היציבה טובה. אם אינכם מסוגלים לשמר כמו למשל- משיכת ראש קדימה יש חולשה וחוסר איזון במקום כלשהוא.

    הכותבת היא בעלת סטודיו לספורט ומאמנת כושר אישית. לשאלות ניתן לפנות למייל: [email protected]



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      פיזיותרפיה ומזרון איכותי. זה התשובה לכאבי גב ועמוד שדרה, אין מנוס מזה. אני סובל מעקמת (סקוליוזיס או איך שלא קוראים לזה) ורק אחרי טיפולים קבועים של פיזיותרפיה והחלפה למזרון של אירופלקס אני מרגיש בשינויים והקלה. יש אנשים שלא מבינים כמה זה חשוב מזרון איכותי שמתאים לגב.

    2. 1

      תודה על הידע!
      ובכלל כל הכתבות שלך מחכימות ומעלות נושאים למודעות.
      כל הכבוד!!!!!